با حضور استاندار استان مرکزی

نشست هماهنگی هفته فرهنگی خمین با عنوان «بر آستان آفتاب»

جلسه هماهنگی برنامه های هفته فرهنگی "بر آستان آفتاب" ویژه ایام ولادت یگانه دخت پیامبر اسلام و حضرت امام خمینی با حضور معاون و جمعی از مدیران موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با استاندار و مقامات استان مرکزی و مسئولان شهر خمین روز گذشته در اراک برگزار شد.

این نشست که با حضور فرزاد مخلص الائمه استاندار استان مرکزی، حمید کمانکش فرماندار خمین و جمعی از مقامات محلی استان و همچنین امین عارف نیا ، معاون فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) و هیات همراه برگزار شد. 

در این نشست استاندار استان مرکزی در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری بر بزرگداشت یاد و نام حضرت امام تاکید دارند، این مراسم باید حاوی یاد و پیام حضرت امام باشد و تلاش ها بر این است که این رویداد این استاندارد را داشته باشد. 

او تاکید کرد: شهر خمین می تواند این ظرفیت را داشته باشد که در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) یک رویداد بزرگ برگزار کند و نام خمین را به این رویداد گره بزند. به عبارتی بسیاری از شهرهای دیگر برای خود یک رویداد طراحی کرده اند و از آن رویداد برای معرفی شهر خود استفاده می کنند شهر خمین هم می تواند خود را با این رویداد معرفی کند. 

استاندار استان مرکزی با تاکید بر لزوم فعال شدن تمام ظرفیت های استان برای اجرای این برنامه گفت: باید تمام ظرفیت های استان در بخش های مختلف فعال باشد تا این برنامه هر چه با شکوه تر برگزار شود. در این هفته میهمانان زیادی وارد استان خواهند شد و لازم است که بهترین خدمت رسانی به این افراد انجام شود. در عین حال، در این مراسم باید حتما از تجملات پرهیز شود و در عین حال کیفیت مراسم و ارائه خدمات به میهمانان بالا باشد.

مخلص الائمه در ادامه گفت: با توجه به حجم کار، مدیران کل استان باید هر کدام مسئولیت کمیته ها را بر عهده بگیرند و هر اداره ای باید از تمام ظرفیت های مجموعه خود برای خدمت رسانی و اجرای با کیفیت وظایفی که به عهده می گیرد را فراهم کند. 

او ادامه داد: با توجه به این که از وزارت خانه ها و نهادهای متعددی افرادی به استان خواهند آمد هر اداره ای مسئولیت رسیدگی به میهمانانی که از ادارات مرتبط خود به استان مرکزی و شهر خمین می آیند را به عهده بگیرد و اگر لازم بود سایر بخش ها هم کمک کنند اما مدیریت با مجموعه ذیربط باشد. 

استاندار استان مرکزی گفت: تمامی مهمانسراها و مراکز اسکان و خدمات دهی استان باید آماده باشند تا از میهمانان استان پذیرایی کنند و تا جای ممکن تلاش کنید مهمانسراها و مراکز اسکان دولتی و زیرمجموعه بخش های مرتبط با حاکمیت با تمام ظرفیت فعال شوند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به اهمیت توجه به هویت ملی خصوصا در میان جوانان تاکید و تقویت هویت ملی را از اهداف این برنامه عنوان کرد. 

همچنین در این مراسم معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام(س) هم گفت: برای این مراسم سه ماه است که برنامه ریزی می شود و موسسه تنظیم و نشر می خواهد با اجرای این برنامه ها، اندیشه امام را از طریق مراسم هایی این چنین در شهرهای مختلف برگزار کند. 

عارف نیا افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتشان در 14 خرداد بر شناسایی ابعاد شخصیتی امام به عنوان امام امروز تاکید داشتند و فرمودند: «امام فقط امام دیروز نیست، امام امروز و فردا هم هست» و ما هم رسالت خود را در موسسه بر این قرار داده ایم. 

او گفت: از 23 دی تا اول بهمن برنامه های متعددی تحت عنوان بر آستان آفتاب در خمین برگزار خواهد شد به این شکل که در هر روز یک برنامه اصلی خواهیم داشت و در کنار آن برنامه های جنبی فراوانی هست که از سوی نهادهای مختلف برگزار می شود و بیشتر برنامه ها هم در بیت حضرت امام در خمین برگزار خواهد شد. 

معاون موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با بیان این که سیاست این موسسه بر اساس تاکیدات تولیت معزز آن، صرفه جویی و پرهیز از هر گونه مخارج اضافی و نیز تشویق به حضور و مشارکت جوانان و مردم شریف خمین و استان مرکزی در برگزاری برنامه های این هفته فرهنگی است افزود: یکی از اصلی ترین برنامه های ارائه شده در این هفته خدمات اجتماعی توسط نهادهایی مانند بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام و نیز خدمات رایگان پزشکی توسط گروه های جهادی پزشکان خواهد بود که این خدمات این هفته فرهنگی را نسبت به سایر برنامه هایی که به عنوان هفته های فرهنگی در سایر نقاط برگزار شده است کاملا متفاوت می کند. 

در این مراسم همچنین حمید کمانکش – فرماندار خمین – برای برگزاری این مراسم به بهترین وجه اعلام آمادگی کرد و گفت: لازمه اجرای درست برنامه این است که کمیته هایی که باید تشکیل شوند هر چه زودتر جلسات خود را برگزار کنند و کارها را شروع نمایند. 

در این مراسم مسئولان دستگاه های دولتی و سایر نهادهای استانی هر کدام به ارائه نظرات خود در این زمینه پرداختند. 

هفته فرهنگی "بر آستان آفتاب" از ۲۳ لغایت ۳۰ دیماه جاری در خمین زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی با همت موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی و مسئولان استان مرکزی و شهر خمین برگزار خواهد شد.

...
گزارش تصویری

خمین

کد خبر
۱۱۸۹
مدت زمان تقریبی مطالعه
۴ دقیقه
گزارش تصویری
دارد
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۱۱/۰۲
برچسب ها
تماس با ما
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
تهران خیابان باهنر خیابان یاسر خیابان حسنی‌کیا پلاک ۵۹
تلفن: ۲۲۲۹۰۱۹۱-۰۲۱ الی ۵
فکس: ۲۲۲۹۰۴۷۸
پست الکترونیک: info@icpikw.ir
پایگاه اطلاع‌رسانی - موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
طراحی و پیاده‌سازی: دفتر فناوری اطلاعات و آمار
All Content by icpikw.ir is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License