در بیت تاریخی حضرت امام (ره) در خمین برگزار شد؛

نشست هماهنگی راه اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی

نشست هماهنگی راه اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی در بیت تاریخی حضرت امام (ره) در خمین برگزار شد.

نشست هماهنگی راه اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی در بیت تاریخی حضرت امام (ره) در خمین با حضور حمید کمانکش فرماندار شهرستان، براتی زاده معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار، موفق مدیرکل اماکن منتسب به امام خمینی(ره)، کاظمی معاون صنایع دستی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مسئول نمایندگی موسسه تنظیم ونشر آثار حضرت امام (ره) در خمین و آقای مشهدی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه فرماندار شهرستان خمین اظهار داشت: 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ساخت و راه اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی در بیت تاریخی امام خمینی(ره) در این شهرستان تخصیص یافت .

حمید کمانکش در ادامه افزود: این اعتبار پیرو برگزاری هفته فرهنگی خمین و تفاهم نامه بین موسسه تنظم و نشر آثار امام خمینی(ره) و اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی به منظور پاسخگویی به مطالبات هنرمندان این شهرستان تحصیص یافته است.

وی با اشاره به تجربه موفق خمین در برگزاری هفته فرهنگی، ادامه داد: هفته فرهنگی خمین کاستی ها و کمبودهای این شهرستان در بخش فرهنگ و هنر را نشان داد.

فرماندار شهرستان خمین اضافه کرد: ارائه آثار هنری در بیت امام خمینی(ره) مطالبه چندین ساله هنرمندان خمین است که در هفته فرهنگی این شهرستان پیگیری شد.

حمید کمانکش تاکید کرد : وجود بیت امام خمینی(ره) در خمین غنیمت است و در حوزه های مختلف می توان از این مکان تاریخی و معنوی استفاده کرد.

فرماندار خمین گفت: عملیات اجرایی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی این شهرستان از شنبه 11شهریورماه جاری آغاز می شود و باید تا اول آذرماه سال جاری آماده تحویل شود.

مدیرکل اماکن منتسب به امام خمینی(ره) نیز در این نشست گفت: موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) خواستار راه اندازی سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی در بیت امام راحل است.

فرهاد موفق ادامه داد: این سرا باید قبل از هفته فرهنگی خمین آماده تحویل به هنرمندان خمینی شود.

وی تاکید کرد: این سرا نخستین گام در راستای ترویج فرهنگ و هنر در زادگاه امام راحل است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: سرای فرهنگ و هنر و صنایع دستی خمین در بیت تاریخی امام خمینی(ره) خمین و در 17 غرفه راه اندازی می شود.

قاسم کاظمی بیان کرد: این شمار غرفه شامل 14 غرفه صنایع دستی، یک غرفه آثار مکتوب امام راحل، یک غرفه گردشگری و یک غرفه دمنوش های سنتی است.

 

تماس با ما
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
تهران خیابان باهنر خیابان یاسر خیابان حسنی‌کیا پلاک ۵۹
تلفن: ۲۲۲۹۰۱۹۱-۰۲۱ الی ۵
فکس: ۲۲۲۹۰۴۷۸
پست الکترونیک: info@icpikw.ir
پایگاه اطلاع‌رسانی - موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
طراحی و پیاده‌سازی: دفتر فناوری اطلاعات و آمار
All Content by icpikw.ir is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License