در زادگاه امام خمینی رقم خورد؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)

تفاهمنامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 24 خرداد ماه) با حضور جمعی از مدیران شهرستان خمین و استان مرکزی و همچنین معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منعقد شد.

مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) پیش از ظهر امروز(چهارشنبه 24 خرداد ماه) با حضور جمعی از مدیران شهرستان خمین و استان مرکزی و همچنین معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در محل بیت تاریخی و زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد.

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در این مراسم با تبریک روز جهانی صنایع دستی، گفت: با توجه به پتانسل شهرستان خمین، ایجاد سرای فرهنگ، هنر و صنایع دستی در این شهرستان، گامی در جهت ترویج فرهنگ و هنر بومی از یک سو، اندیشه امام خمینی(س) از سوی دیگر و نیز ایجاد اشتغال در حوزه صنایع دستی است.

حمید کمانکش، فرماندار خمین، نیز در بخش دیگری از این برنامه با بیان اینکه در خمین شهروندان خلاق و هنرمند در حوزه صنایع دستی، فرهنگ و هنر فراوان داریم، اظهار داشت: آنچه که باید بیش از پیش به آن همت گمارده شود استعدادیابی، به فعلیت رساندن استعدادها و در گام نهایی عرضه حاصل از این خلاقیت و هنر به مصرف کننده نهایی یعنی گردشگران است. وجود بیت تاریخی حضرت امام حتما زمینه برداشتن این سه گام را بیشتر از سایر نقاط کشور تسریع می‌کند.

وی ضمن تشکر از مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام و ابراز امیدواری نسبت به تداول برگزاری هفته فرهنگی خمین، افزود: با توجه به برگزاری موفق نخستین دوره هفته فرهنگی در دی ماه سال گذشته، امیدواریم اولا شاهد تداوم برگزاری این هفته فرهنگی و برگزاری دومین دوره آن در سال جاری و ان شاء الله ادوار بعدی در سال های آینده باشیم و همچنین امیدواریم که کتابخانه مجتمع فرهنگی یادگار امام با کمک همه دستگاه‌های ذی ربط هرچه سریعتر تکمیل و راه اندازی شود. چرا که وظیفه همه خصوصا ما مسئولان استان مرکزی و شهرستان خمین به عنوان زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی تلاش بیش از پیش در جهت ترویج اندیشه‌های امام و رهبری است.

امین عارف‌نیا، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) نیز در بخش دیگری از این مراسم با گرامیداشت یاد شهیدان و امام شهدا گفت: ماه خرداد از 15 خرداد 42 تا 14 خرداد 68 و همیشه، با نام و یاد رهبر کبیر انقلاب اسلامی عجین است.

وی با اشاره به امضای تفاهمنامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، افزود: در اثر انعقاد این تفاهمنامه به همه ابعاد توسعه مجموعه خانه موزه و بیت تاریخی حضرت امام در شهر زادگاهشان خمین و همچنین ایجاد زمینه اشتغال و خدمات فرهنگی و هنری، توسعه گردشگری و صنایع دستی این شهرستان بیش از پیش پرداخته خواهد شد.

عارف‌نیا اظهار داشت: فایده دیگر این تفاهمنامه این است که انتظار داریم، موجب تسهیل بیش از پیش حضور سمن‌ها و تشکل های فعال در زمینه‌های فرهنگی، هنری، رسانه ای و صنایع دستی باشد و ان شاء الله مجتمع فرهنگی یادگار حضرت امام همچون گذشته میزبان خوب مردم و جوانان شهرستان خمین، استان مرکزی و سراسر کشور باشد.

تماس با ما
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
تهران خیابان باهنر خیابان یاسر خیابان حسنی‌کیا پلاک ۵۹
تلفن: ۲۲۲۹۰۱۹۱-۰۲۱ الی ۵
فکس: ۲۲۲۹۰۴۷۸
پست الکترونیک: info@icpikw.ir
پایگاه اطلاع‌رسانی - موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
طراحی و پیاده‌سازی: دفتر فناوری اطلاعات و آمار
All Content by icpikw.ir is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License