امین عارف نیا معاون فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خبر داد:

خانه موزه های امام خمینی در ایام نوروز میزبان گردشگران است

خانه موزه های امام خمینی در شهرهای خمین، قم، تهران و نجف در تعطیلات نوروز 1402 میزبان گردشگران نوروزی خواهند بود.

امین عارف نیا معاون فرهنگی هنری و ارتباطات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با اعلام این خبر گفت: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در زادگاه امام راحل نوروزگاه برپا و هنرمندان خمین صنایع دستی و آثار هنری این شهرستان را در مجتمع فرهنگی و هنری یادگار امام به گردشگران عرضه خواهند کرد.

وی با اشاره به اشتیاق زائران عتبات عالیات برای بازدید از خانه موزه های امام خمینی نجف اشرف گفت: در ایام عادی روزانه بیش از یک هزار نفر از زائران ایرانی و صدها نفر از مردم عراق و گردشگران سایر کشورها با حضور در خانه امام در نجف اشرف از ایم مرکز فرهنگی که به مدت 13 سال و در دوران تبعید امام به عراق محل سکونت ایشان بوده است بازدید می کنند.

عارف نیا افزود: خانه امام در نجف اشرف در ایام نوروز 1402 همه روز پذیرای زائران و مجاوران آستان امیرالمومنین (ع) خواهد بود.

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) به مراجعات زائران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و گردشگرانی که به شهر قم سفر می کنند به خانه تاریخی امام خمینی اشاره کرد و گفت: این خانه موزه روزانه حدود هشتصد بازدیدکننده دارد و روایت دوران سکونت امام در شهر قم که مقطع آغاز مبارزات انقلابی و رهبری نهضت را شامل می شود در این خانه موزه برای بازدیدکنندگان تبیین می شود.

عارف نیا از حسینیه و بیت امام در محله جماران تهران به عنوان کانون دوران رهبری انقلاب یاد کرد و گفت: بیش از 50 هزار نفر از مردم در سال 1401 از این بنای تاریخی بازدید کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که بسیاری از شخصیت های سیاسی و فرهنگی که از سایر کشورها به ایران سفر می کنند بعد از حضور در این مجموعه، تحت تاثیر سبک زندگی امام راحل قرار می گیرند.

معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی افزود: خانه موزه های منسوب به امام خمینی در طول ایام نوروز از ساعت 9 لغایت 19 برای بازدید عموم علاقه مندان دایر می باشند.

عارف نیا با اشاره به هم زمانی نوروز 1402 با ماه مبارک رمضان گفت: محافل انس با قرآن کریم و نمایشگاه های عکس و آثار هنری در این مراکز فرهنگی برپا خواهد بود.

تماس با ما
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
تهران خیابان باهنر خیابان یاسر خیابان حسنی‌کیا پلاک ۵۹
تلفن: ۲۲۲۹۰۱۹۱-۰۲۱ الی ۵
فکس: ۲۲۲۹۰۴۷۸
پست الکترونیک: info@icpikw.ir
پایگاه اطلاع‌رسانی - موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
طراحی و پیاده‌سازی: دفتر فناوری اطلاعات و آمار
All Content by icpikw.ir is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License