معاون فرهنگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) خبر داد:

تولید دو فیلم مستند «روایت وداع» و «امام امت» ویژه سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام خمینی(س)

امین عارف نیا، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) از تولید دو فیلم مستند به نام‌های «روایت وداع» و «امام امت» در آستانه سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکومتی امام خمینی(س) خبر داد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) بیان اینکه دو فیلم مستند جدید به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(س) تهیه شده و در این ایام پخش خواهد شد، تصریح کرد: فیلم مستند «روایت وداع» با همکاری اداره کل تأمین برنامه سیما تهیه شده و فیلم مستند «امام امت» نیز توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، امین عارف نیا، معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، صبح امروز در برنامه زنده شبکه خبر در خصوص برنامه‌های هنری به مناسبت سی و چهارمین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، گفت: سمفونی روح‌ الله اثر شاهید فرهت در چهار موومان تولید شده که هرکدام از آنها یک مرحله از زندگی حضرت امام را شامل می‌شود؛ موومان نخست تولد و رشد و نمو امام، موومان دوم دوران بلوغ علمی، اجتهاد و بالندگی، موومان سوم با زبان رمزآلود به جریان مبارزات منجر به پیروزی انقلاب می‌پردازد و موومان چهارم در خصوص عروج ملکوتی حضرت امام است. همچنین یک سمفونی بی کلام توسط ارکستر سمفونیک سازمان صدا و سیما تهیه شده که این اثر موسیقایی امروز در آیینی نواخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز گذشته در خانه موزه امام در قم محفل ادبی با عنوان «در بیت خورشید» برگزار شد، افزود: مسابقه سرود «خمینی ای امام» در حرم مطهر حضرت امام برگزار شد و 10 محفل ادبی نیز در شهرستان‌های استان مرکزی، به عنوان استان زادگاه حضرت امام، برگزار شده است. البته اقدامات دیگری در این ایام برنامه‌ریزی شده از جمله اینکه رونمایی از ویرایش سوم نرم افزار مجموعه آثار امام هفته جاری در حسینیه جماران برگزار شد و نشست ادبی «عروج شاعرانه» 16 خرداد ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

عارف نیا با بیان اینکه دو فیلم مستند جدید به مناسبت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(س) تهیه شده و در این ایام پخش خواهد شد، تصریح کرد: فیلم مستند «روایت وداع» با همکاری اداره کل تأمین برنامه سیما تهیه شده و فیلم مستند «امام امت» نیز توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تهیه شده است.

وی در خصوص رویدادهای تجسمی به مناسبت سالگرد بزرگداشت امام خمینی(س)، اظهار داشت: کارگاه «نقش آفتاب» پنجم خرداد ماه با حضور بانوان خوشنویس، نقاش و گرافیست در حسینیه جماران برگزار شد. کارگاه «امام و مردم» نیز 11 خرداد ماه با حضور تعدادی از گرافیست‌ها و تصویرسازان در حسینیه جماران برگزار شد. رویداد تجسمی «مهر» در نگارستان نمایندگی اصفهان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) برگزار خواهد شد و همچنین رویداد تجسمی با همکاری دانشگاه هنر و اداره کل هنرهای تجسمی 15 خرداد ماه در حرم مطهر حضرت امام برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: در این ایام برپایی نمایشگاه‌های عکس با موضوع سیر زندگانی امام خواهیم داشت و از جمله آنها برپایی نمایشگاه سیر زندگی امام در خانه نجف حضرت امام است و امروز هم نمایشگاه منتخب آثار هنری در اصفهان رونمایی خواهد شد.

...
۱۴۰۲/۰۳/۱۲

تهران

کد خبر
۱۳۲۰
مدت زمان تقریبی مطالعه
۳ دقیقه
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۳/۱۲
اخبار مرتبط
تماس با ما
موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
تهران خیابان باهنر خیابان یاسر خیابان حسنی‌کیا پلاک ۵۹
تلفن: ۲۲۲۹۰۱۹۱-۰۲۱ الی ۵
فکس: ۲۲۲۹۰۴۷۸
پست الکترونیک: info@icpikw.ir
پایگاه اطلاع‌رسانی - موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی
طراحی و پیاده‌سازی: دفتر فناوری اطلاعات و آمار
All Content by icpikw.ir is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License