کد مطلب: 1134 | تاریخ مطلب: 08/10/1398
  • تلگرام
  • Google+
  • Cloob
  • نسخه چاپی

این انقلاب را باید به نام مستضعفان نوشت

این انقلاب را باید به نام مستضعفان نوشت

... خود محمد رضا هم این ادعاها را می‏کرد: به قرآن کریم تمسک می‏کرد؛ به آزادی زن و مرد تمسک [می‏کرد]؛ «آزاد زنان و آزادمردان» می‏گفت؛ لکن همه حیله بود. حالا هم که «ملیت» گفته می‏شود و «ملت» گفته می‏شود، و اینکه آزادی می‏دهیم و فلان [برنامه‏] را حذف می‏کنیم، فلان [برنامه‏] را زیاد می‏کنیم- تمام اینها حیله است و ملت باید بیدار باشد...

روابط عمومی موسسه تنظیم و نشر آثارامام خمینی(س): پس از اوج گیری قیام مردمی علیه طاغوت در روزهای منتهی به بهمن ۱۳۵۷، شاپور بختیار در گفتگویی، با فرستاده رادیو ملی فرانسه به سوالی مربوط به احتمال تشکیل یک دولت وحدت ملی پاسخ مثبت می دهد و ادعا می کند به ایرانی ها آزادی های کامل داده خواهد شد و با برگزاری انتخابات سراسری مشکلات قضایی، مسکن، اقتصاد، و کشاورزی حل خواهد شد. حضرت امام(س) دریک سخنرانی در باره ترفند ملی گرایی‏ از سوی عوامل رژیم شاه و تلاش شاه برای مبرا کردن خود از ستیز با دین می فرماید:

... الآن هم بعضی از کسانی که با او ارتباط دارند و با صورتهای خیلی ظاهر الصلاح پیش آمدند، به اصطلاح «ملی» پیش آمده ‏اند، اینها هم می‏خواهند همان منافع اجانب را با این صورت حفظ کنند. خود محمد رضا هم این ادعاها را می‏کرد: به قرآن کریم تمسک می‏کرد؛ به آزادی زن و مرد تمسک [می‏کرد]؛ «آزاد زنان و آزادمردان» می‏گفت؛ لکن همه حیله بود. حالا هم که «ملیت» گفته می‏شود و «ملت» گفته می‏شود، و اینکه آزادی می‏دهیم و فلان [برنامه‏] را حذف می‏کنیم، فلان [برنامه‏] را زیاد می‏کنیم- تمام اینها حیله است و ملت باید بیدار باشد و بداند و این حیله‏ ها را خنثی کند. من از خدای تبارک و تعالی سلامت همه شما و وحدت کلمه ‏تان را می‏خواهم؛ و امیدوارم که دست اجانب و کسانی که مربوط به اجانب است از مملکت شما قطع شود صحیفه امام، ج‏۶، ص: ۲۲.

آنچه مسلم است این است که ایران از آغاز فتح آن به دست مسلمانان مجاهد و رهاییش از یوغ ستم پادشاهان تا کنون کشوری همواره مذهبی و پایبند به مظاهر و شعائر اسلامی بوده است. از این رو پیوسته دراین کشور سلاطین جور جانب دین و مذهب را ولو به ظاهر رعایت می کرده و از مخالفت آشکار با آن پرهیز می نمودند. شاه نیز تجربه شکست رضاخان را در اسلام ستیزی آشکار و خشن در خاطر داشت. از این رو تظاهر به اسلام و مذهب به عنوان یک مشی فریب کارانه همواره در دوران سلطنت محمد رضا تعقیب می شد. هر چند تضاد میان ادعای اسلام پناهی و سیاست های سرکوبگرانه عناصر مذهبی و موج تبلیغات برنامه های ضد اسلامی رژیم شاه برای نیرو های آگاه جامعه امری روشن بود اما تراکم جمعیت در مناطق روستایی و درصد بالای میزان بی سوادی و فقر فرهنگی در زمان حاکمیت وی زمینه ای مناسبی بودند که فرصت استفاده از این سیاست دوگانه را برای رژیم- پیش از خیزش عمومی ملت در سال های ۵۶ و ۵۷ فراهم می ساخت. شاه نه تنها در دوران سلطنت بلکه پس از سرنگونی نیز در مصاحبه ها و نوشته های خود کوشیده است تا چهره ضد دینی رژیم پهلوی را با ادعاهای واهی بپوشاند. شاه در مصاحبه با روزنامه فیگاروچاپ پاریس می گوید: « من عمیقا پایبند مذهب هستم و از جوانی یک فرد مذهبی بوده ام» و جالب تر آنکه وی در کتاب پاسخ به تاریخ (که کوششی است در تحریف تاریخ و مبرا جلوه دادن شاه و نسبت دادن خیانت ها و جنایت های پنجاه ساله به دیگران)،ص۸۳، پس از تکرار ادعای کشف و کرامت های دوران کودکی می نویسد: «مشاهده آن رویا و این منظره را بعد ها مواجه با صحنه دیگری تکمیل کرد و آن برخورد با امام غایب در نزدیکی کاخ تابستانی بود»! (منبع: کوثر، ج۳، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۸۵، صص۵۳-۵۴)

. انتهای پیام /*
 

سخن هفته

حرم یار/

حرم یار/

آرامگاه خمینی کبیر که در ایران به "حرم مطهر" شهره است، در جنوبی ترین نقطه تهران و در کنار گلزار شهدای بهشت زهرا (س) بنا شده است و در نوع خود، در حقیقت مجموعه ای بزرگ و کم نظیر به شمار می رود. در شب 14 خرداد زمانی که حال امام امت رو به وخامت بود، جلسه ای با حضور مرحوم حاج سید احمد آقا خمینی و بعضی از اعضای دفتر امام و علمای قم و تهران و مسئولین کشور در جماران تشکیل و در مورد محل دفن ایشان نظرهای مختلفی ارائه شد و هر یک از مسئولین و سران نظام و بعضی از مراجع و علما پیشنهاداتی داشتند. پس از جمع بندی که تهران مناسبت ترین محل برای دفن امام است، با نظر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج سید احمد خمینی و دیگران مقرر شد که پیکر امام (س) در نزدیکی شهدای بزرگوار انقلاب اسلامی و بهشت زهرا دفن شود. گروهی برای موقعیت یابی و انتخاب گزینه برتر به بهشت زهرا و اطراف آن عزیمت و پس از بررسی های همه جانبه، محل فعلی را تعیین نمود و با همکاری سازمان بهشت زهرا منطقه مورد نظر از سوی مالک خریداری و واگذار شد. منابع مالی هزینه های این طرح عظیم از محل کمک های مردمی، اعتبارات، همیاری دستگاه ها و نهادها، نذورات، عایدات و موقوفات تأمین می شود.!